Verzendvoorwaarden
Bij het plaatsen van een online bestelling ga je automatisch akkoord met onze verzendvoorwaarden. Welke voorwaarden van toepassing zijn, zijn afhankelijk van de gekozen verzendmethode.
Vul je het afleveradres niet juist in, dan kan de zending mogelijk niet bezorgd worden of vermist raken. In dat geval kunnen wij niet aansprakelijk gesteld worden. Op de website en bij het bestelling informeren wij je op meerdere plekken om het afleveradres goed te controleren en eventueel te wijzigen.
1. Gebruiksgemak voor de klant
Bij ons wordt op meerdere punten aangegeven om je afleveradres te controleren, namelijk:
- Vlak vóór het plaatsen van de bestelling wordt, in een opvallend gekleurd tekstveld, gevraagd om het afleveradres te controleren.
- Direct nadat de bestelling is geplaatst wordt nogmaals gevraagd om het afleveradres te controleren.
- Per mail: in de opdrachtbevestiging, die automatisch wordt gestuurd na het plaatsen van de bestelling, wordt nogmaals gevraagd om het afleveradres te controleren.
Wij begrijpen dat iedereen weleens een foutje maakt, ook als je de bestelling hebt geplaatst. Na het plaatsen van de bestelling heb je de mogelijkheid om direct het afleveradres te wijzigen. Je order wordt dan vastgehouden en wij zullen handmatig het nieuwe afleveradres controleren.
Sommige klanten sluiten direct na het betalen de browser, waardoor de melding na het plaatsen van de bestelling niet gelezen kan worden. Daarom ontvang je een email met de opdrachtbevestiging om nogmaals je afleveradres te controleren. Ontvangen wij na 30 minuten geen melding voor wijziging van het afleveradres? Dan gaan wij ervan uit dat alles juist is ingevuld.
2. Enkel controle op postcode en huisnummer
Er vindt bij ons uitsluitend controle plaats op het huisnummer in combinatie met de postcode. De straatnaam kunnen wij niet controleren en gaan er van uit dat je deze correct hebt ingevuld. Als de postcode en huisnummer een geldig adres vormen, dan kunnen wij hiervan een verzendlabel printen. Let op: de straatnaam die jij invult wordt op het label geprint.
Als de straatnaam niet overeenkomt met de echte straatnaam, dan kan dat voor verwarring zorgen voor de postbezorger: deze kent immers niet elke straatnaam en postcode combinatie.
2.1 Gevolgen onjuist aangeleverd adres
Wat kan er dan gebeuren, en wat zijn de gevolgen als je de straatnaam verkeerd invult?
2.1.1 De zending wordt bij je afgeleverd
In dat geval heb je geluk en is er niets aan de hand.
2.1.2 De zending komt bij ons retour
Wij zullen je informeren dat de zending bij ons retour is gekomen met melding van ongeldig adres. Daarna vragen wij je om alsnog het juiste adres door te geven en opnieuw te betalen voor de verzendkosten die wij hebben aangerekend.
Ga je niet akkoord met de bijkomende verzendkosten? Dan zullen wij de order annuleren en het geld, minus €10,00 administratie- en verzendkosten, terugboeken. Indien de producten buiten het herroepingsrecht vallen zal er geen terugbetaling plaatsvinden.
2.1.3 De zending met Track&Trace heeft de status 'afgeleverd', maar is niet ontvangen.
Graag informeren of de zending wellicht bij iemand anders is afgeleverd in de straat. In het geval dat de zending definitief vermist is, kunnen wij tegen betaling de bestelling opnieuw versturen. Wij zijn niet aansprakelijk voor vermiste verzendingen waarvan het afleveradres niet juist is doorgegeven.
2.1.4 De zending zonder Track&Trace komt nooit aan
Graag informeren of de zending wellicht bij iemand anders is afgeleverd in de straat. In het geval dat de zending definitief vermist is, kunnen wij tegen betaling de bestelling opnieuw versturen. Wij zijn niet aansprakelijk voor vermiste verzendingen waarvan het afleveradres niet juist is doorgegeven.
3. Voorwaarden op basis van verzendmethode
3.1 Bestelling verzenden naar opgegeven adres
Je valt onder de voorwaarden van dit onderdeel als je een bestelling via de webshop plaatst waarbij wij de bestelling naar jouw adres versturen per (pakket)post. Als klant heb je daarom de plicht om je adres goed te controleren (zie sectie 1). De gevolgen lees je in sectie 2.1 .
3.2 Bestelling laten bezorgen bij een PostNL ophaalpunt
Als je ervoor kiest om je bestelling te laten bezorgen bij een PostNL punt, dan zullen wij de Track&Trace code per mail aanleveren zodra deze is verzonden naar het PostNL punt. Daarnaast heb je ook de mogelijkheid om de zending in de PostNL app te volgen. Met deze twee hulpmiddelen zijn wij ervan overtuigd dat je de mogelijkheid hebt om de zending te volgen. Wij zullen je niet op de hoogte houden als je het pakket na enkele dagen nog niet hebt opgehaald.
Nadat je pakket is afgegeven bij het PostNL punt dien je deze binnen 7 dagen af te halen. Na de periode van 7 dagen komt het pakket weer bij ons retour. Voor verdere afhandeling zie sectie 2.1.2.
Weiger je de zending bij het PostNL ophaalpunt? Ook dan gelden de voorwaarden van sectie 2.1.2.